Anonim: Sibiu (1900-1920?)

Notă: Articolul va fi reactualizat odată ce voi putea face replicile matrițelor. 

Coperta 1: 234/152mm


Cotor: 234/35mm

Sursă: Necunoscut
Vârstă: Necunoscut
Colecția proprie.

Coperta de față a intrat în colecția mea prin donația domnului Adrian Ghețea, care a recopertat volumul original și a păstrat coperta. 

Deși medalionul central aurit este mult mai vechi, din cauza folosirii colțarelor de bronz cu liniatură, la presa de poleit, am decis să o cataloghez drept legătură modernă. Coperta din spate nu prezintă particularități și am omis-o din articolul prezent.


I. Matrițe

1. Medalion Polilobat
Tehnică: Aurire la cald
Iconografie: Regele David cântând la liră
Dimensiuni: 60/43mm


2. Colțare
Tehnică: Presare la cald în timbru sec cu presa de poleit
Imagistică: Entrelacs simetrice cu accente fitomorfe, set de 4. 
Origine: Germania
Dimensiuni: 55/55mm 


3. Liniatură
Două baghete de bronz mitrate la 45 de grade, care compun chenarul. Linie dublă.
Dimensiuni: 218 și respectiv, 140mm, grosime 5,5mm. 


II. Filete

1. Filetă punctată
Grosime totală: 3,5mm
Grosime linii: 0,5-0,7mm
Recurență puncte pe cm.: 6 puncte
Tehnică: Imprimare în foiță de aur


III. Litere

Proveniență presupusă: Germania
Înălțime maximă: 4mm
Lățime maximă: 3,5 mm
Tehnică: Imprimare în foiță de aur cu litere mobile din bronz


Mențiuni:

Am găsit doar o singură legătură cu acest medalion în cercetările mele: 



Sursa: Okazii.ro
Din păcate nu am detalii cu privire la vânzător, cumpărător, atelierul legătorului, dar cel puțin acum cunoaștem data publicării psaltirii și locul (Sibiu, 1848) și roleta care a aparținut aceluiași atelier: 



Comments

Popular Posts